luni, 11 noiembrie 2013

Barissimo (prea tare numele)

Astăzi am fost  cred în cel mai bun loc de chiulit dacă ai vrea ca măcar jumătate de oră să fii iar la liceu sau la facultate şi să nu mai fii un om cu un loc de muncă (versus două sau nici unul) în România, să nu spun Constanţa. Sunt curioasă cum este aici seara, fiindcă pe zi sigur aş reveni.

E locul ideal în care să mergi singur sau cu persoane cu care ai de împărţit mai mult de un schimb de idei despre rujuri sau politică &fotbal, preferatele domnilor şi a tuturor celor care doresc să facă conversaţie ce exclude bârfa dar li se pare stupid să discute despre vreme, spre exemplu.

E genul de local care te face să te gândeşti că trebuie să îţi calci cămaşa şi să îţi laşi telefonul pe silenţios. Atmosfera era liniştită astăzi, ce-i drept doar patru mese erau ocupate din aproximativ douăsprezece (nu m-am apucat să le număr). Toată lumea vorbea pe un ton scăzut iar muzica se auzea în surdină, o muzică numită pe drept ambientală. Această combinaţie între o bibliotecă şi o cafenea (da, se fumează înăuntru....), acest spa mintal este unul dintre cele mai bune locuri unde poţi fi pe zi toamna dacă nu eşti acasă.

Îmi place să văd din ce în ce mai multe astfel de locuri în Constanţa, îmi place mai mult să mângâi pagini de cărţi decât să văd o masă de oameni care glisează în mod obsesiv pe ecranul telefonului deştept sau al unei tablete. La prima mea vizită m-am delectat cu câteva pagini din Pădurenii a lui Thomas Hardy însă am lăsat-o deoparte pentru a mai căsca gura prin local şi a mai schimba câte o impresie cu persoana care mi-a recomandat acest loc. Aşadar nu am aflat despre acest local de pe internet.

Localul s-a deschis vineri pe 8 noiembrie cu petrecerea de inaugurare şi este deschis între orele 08,00 şi 01,00 iar preţurile sunt o.k. (aproximativ 10 lei limonada şi aproximativ 8 latte machiato). Servirea nu o pot cataloga fiindcă eram puţini dar personalul este zâmbitor şi fresh, să spun aşa. Noi am ales o masă la etaj, am admirat cărţile din rafturi precum şi un model de radio mai vechi dar şi un magnetofon. Culori vesele combinate cu nuanţe de bej sau alte culori pale, la parter se putea citi lângă ferestrele mari la o lumină naturală ideală aş spune. Am vizitat şi baia, clasificată în skirts şi pants,fără alte indicii, semn că toată lumea ştie engleză...nu mi-a plăcut faza dar în rest curată şi spaţioasă, cu tot ce îi trebuie.

Bineînţeles, există internet wi-fi dar există şi şansele să fii tentat mai mult de cărţi, să fii furat de muzică şi de toată această linişte pe care o găsim din ce în ce mai rar. Ne mai vedem pe Bulevardul Ferdinand numărul 32, la Barissimo.

Vă doresc o toamnă molcolmă şi un început de săptămână indulgent.

1 comments:

  1. of, ce ne facem ca din ce in ce mai multe "Doamne" poarta "pants"? Intram cu totii la "oameni"?

    RăspundețiȘtergere