duminică, 8 decembrie 2013

Teama de a nu supara oameni carora nu le pasa daca ma supara ei...

Nu ma pricep foarte bine la multe dar as vrea sa te intreb de ce nu raman anumite lucruri intre noi si coordonatele geografice ale momentului. Poate m-am simtit cumva cand am vazut un rand scris despre mine dar dimineata mea impartita cu tine era doar a noastra. Nu mai spun cand ai ales sa strigi la portavoce, ca la o licitatie, tot ce ai gasit de condamnat si de dispretuit la mine. Nu mai zic nimic, dar imi vuieste capul de ganduri si m-am saturat...pana peste cap!

Cat mai este oare, in piata, kilogramul de intimitate? Tanjesc de ani de zile sa am o usa doar a mea pe care cand o inchid in urma mea sa o deschid numai si daca am eu chef sau Politiei eventual, iar uneori cred ca nu mi se va mai intampla niciodata sa am un loc in care sa pot fi eu cu toti piticii, un acasa. De ce daca le povestesc celor pe care ii consider apropiati lucruri despre mine am gura sparta iar daca vreau sa tin anumite lucruri doar pentru mine sunt egoista si gresesc in acceptiunea majoritatii?

Intre a fi fericita si inteleasa va asigur ca primeaza a fi fericita. Cu toate acestea mi-am petrecut o viata dirijand camioane cu explicatii care s-au intors inapoi goale sau cu rotile sparte. Daca pana si aici pe blog am ajuns sa explic anumite lucruri sau sa insist asupra lor fiindca apropiatii au inteles pe dos sau s-au legat aiurea de lucruri superficial, e cam grav. Vorbeam recent cu cineva despre nunti si am ajuns sa ma intreb de ce mama si cu tata (e retoric, in cazul lor am renuntat de mult sa ma intreb) sau cea mai buna prietena a mea nu s-ar putea bucura pentru mine daca ma casatoresc intr-un cadru extreme de restrans, respectiv eu, mirele si oricine e musai sa fie acolo(ofiterul starii civile, preot, etc). Putem sa ne strangem dupa aceea sa dansam sa mancam si sa ni se faca urari mai mult sau mai putin din suflet.

Din punctul meu de vedere, care m-am obisnuit sa fie unul singular in lumea in care incercam sa traim, cea mai intima relatie o am cu mine insami, urmatoarea este cu Dumnezeu (fara a ma declara nici religioasa nici credincioasa), si apoi consider ca trebuie sa fie relatia dintre mine si el, daca chiar suntem un fel de jumatati din ceva. Apoi, pot veni toate celelalte relatii. Si pot pleca, mai mult sau mai putin. De ce as tine musai ca un moment intre mine, el si Dumnezeu- cum cel putin se presupune ca ar fi cununia religioasa sa fie impartit intre noi si alti nu stiu cati insi, oricat de prieteni si de familie? Fericirea se simte, nu se afiseaza in claxoane prin oras si fotografii pe facebook.

Spuneam mai sus ca nu prea mai simt nevoia sa fiu inteleasa, desi este o stare ideala in anumite situatii, poate si asta de a scrie ceva care este public, pe internet; ori carti si ziare nu citeste tot omul dar pe internet sigur intra toti desteptii si nu numai. E o stare ideala, insa cu cat tu, ca prieten, simti mai mult nevoia de a ma judeca, eu voi simti din ce in ce mai putin nevoia de a fi inteleasa, nu mai spun aprobata de tine, oricine ai fi. Te-ai gandit vreodata ca si eu iti accept anumite lucruri si poate chiar iti tolerez altele? Pun pariu ca nu prea. Dar eu nu simt nevoia sa iti aprob omul din asternut, locul de munca, starea financiara sau urmatorul pas din viata. Se aplica exact aia cu:prietenii sunt oamenii care iti raman alaturi in ciuda faptului ca te cunosc.Exact aia.

M-am mai saturat si de altele decat marea mea groapa sufleteasca din paragraful de deschidere. M-am saturat de rautati gratuite, de tachinari, de umblat in varful picioarelor in prezenta unor oameni carora nici macar nu vreau sa le fiu in preajma, de privare de somn si de liniste doar pentru ca altii au anumite idei despre cum trebuie sa isi petreaca omul o zi, chipurile libera, de incercari de a face un gest dragut caruia i se raspunde cu sictir sau care este interpretat ca m-as fi bagat cu bocancii peste cineva.


Si de aici ajung si la una dintre chestiile de care m-am saturat cel mai tare. Nu mi se va parea niciodata firesc sa vorbesc cu o femeie despre epilat, doctori, pastile si barbati doar fiindca suntem amandoua femei- nu mi se va parea firesc sa ma dezbrac de fata cu ea, chiar si in vestiar, mi se pare aiurea dupa o varsta si o fac doar ca pentru asta e vestiarul. De asemenea nu mi se va parea niciodata normal sa am o relatie intima cu o persoana, cu un el, intima din multe puncte de vedere si sa am o lista de subiecte tabu fiindca asa se metine misterul din relatie. In momentul in care esti deschis la tot felul de idei (incerc sa nu imi distrug blog-ul cu postarea aceasta) fi deschis si la faptul ca sun om si am cosuri pe fata si da, culmea, stii ce fac pentru a nu imi mirosi picioarele sau gura? MA SPAL! Extraordinar, nu sunt asa prin magia aia pe care trebuie sa o mentin intr-o relatie in care tu vrei ca eventual eu sa iti spal…hainele.

Credeam ca multi isi fac griji ca voi crapa singura. Dar nu isi fac griji. Se simt superiori fiindca ei au descoperit de la secretul unei casnicii si a creste-cum necum- copii la a avea un grup de prieteni. Ar trebui sa fie fericiti in loc de a se simti superiori. Am mai spus asta.

Poate multi se vor supara citind asta si trebuie sa imi asum sau sa raspund la intrebarea la ce ma gandeam cand am postat pe blog, chiar nu m-am gandit? Dar voi la ce va ganditi cand ma deranjati sau suparati, chiar va ganditi?!

Ca o incheiere, as vrea sa spun ca, dupa mult timp am avut ceva zile si seri de sambata placute fiindca am avut posibilitatea de a fi pe unde si cu cine imi doream a fi versus unde trebuie conform parerii altora. Asadar, nu am avut o zi proasta si am sarit sa scriu asta. Am avut o zi cu ganduri despre multe si mi-am dat seama ca oricat de exclusa ma simt, as prefer totusi sa nu fiu in anumite locuri cu anumiti oameni si sincer, mi-ar placea sa poata deveni o alegere din toate punctele de vedere!!

O duminica placuta tuturor.

0 comments:

Trimiteți un comentariu