joi, 28 august 2014

La locul de muncă- pamflet

Dacă nu îți petreci timpul numărând câte zile sunt de luni până vineri și nu ți se par mereu prea multe, înseamnă că ești cam ocupat. Dar ocupat doar rimează cu rezultat, nu neapărat și fără predicat.

Telefonul sună. Am putea spune un telefon sună dar nu, sună TELEFONUL.

Eu: (numele firmei pentru cunoscători), bună ziua.

Un nene: bună ziua. Am sunat în legătură cu anunțul.

Eu: Care anunț?

Nenea: Anunțul de pe internet (pe un ton de ești proastă nu pricepi).

Eu: Care anunț de pe internet, avem mai multe oferte.

Nenea: Anunțul cu loc de muncă, pentru străinătate!

Eu: (în paralel un mail și o discuție pe skype relevante) Haideți să o luăm altfel. Pentru ce meserie și ce țară era anunțul?

Nenea: Eu vreau în Franța. Am mai fost și în Belgia, dar în tinerețe.

Eu: (sperând totuși la un răspuns mai direct) Ce meserie? Ce meserie aveți dumneavoastră?

Nenea: Eu am fost și dulgher...eu vreau orice meserie! Orice! Am fost și sudor la întreprinderea din Galați...dar au venit ăștia cu privatizarea...Ponta și toți ăștia...ne sărăcesc...eu în 88...

Eu: (amintindu-mi de limita de vârstă) Nu vă supărați, câți ani aveți?

Nenea: Haideți să trecem la subiect. Eu vreau să lucrez. Când îmi dați răspunsul că sunt acceptat sau nu?

Eu: (lăsând la o parte discuția cu anunțul) Ne trimiteți un CV pe mail, îl vede angajatorul, vă sunăm să vă spunem răspunsul acestuia,și, dacă este favorabil, vă programăm la interviu să discutați cu angajatorul și să vi se facă o ofertă.

Nenea: Dar nu îmi puteți spune ACUM?

Eu: Nu am ce vă spune acum. Până nu primim un CV și până nu ne confirmă angajatorul că are sau nu un loc de muncă pentru dumneavoastră nu am ce vă spune acum. Haideți să ne trimiteți un CV și după ce îl citim vă sunăm să vedem ce locuri de muncă am avea pentru dumneavoastră.

Nenea: Și eu ce să fac să aflu când plec? Dumneavoastră sunteți din ...?

Eu: Da, suntem din.

Nenea: Sigur sigur?? Mai știu eu pe unii ziceau că sunt din Timișoara și erau din București. Și cum facem, iau autobuzul de la dumneavoastră din oraș de acolo?

Eu: Nu organizăm plecări în grup. Veți pleca de la dumneavoastră din oraș dacă primiți o ofertă și o acceptați.

Nenea: Nu de la voi? Ce taxe îmi luați?

Eu: Nu se percep comisioane. Nu ne plătiți nimic.

Nenea: Pentru mediere nu?

Eu: Nu ne plătiți nimic. Nu plătiți nici o taxă.

Nenea: Sunt mulți escroci cu taxe cu...de unde iau eu autobuzul dacă este să plec?

sfărșit!

0 comments:

Trimiteți un comentariu