joi, 5 martie 2015

Radu Turcescu- Smart PR- sau ce am făcut joi la Iakki

În mintea mea acesta era un articol scris pe larg, cu detalii, cu concluzii și voiam să enumerez și blogger-ii prezenți la eveniment, dar mi-am dat seama că știu și ei unde au fost și nu au nevoie de mine pentru a le reaminti. Bineînțeles evenimentul a avut și public care și-a asumat participarea și propriile concluzii, acest articol nu este pentru ei dar îl pot citi dacă vor.

Cum să crești numărul clienților printr-o imagine de succes - de/ cu Radu Turcescu (despre care recunosc că nu m-am documentat nici a priori nici ulterior)

Acest eveniment merită amintit într-o postare fiindcă:

-A avut o temă clară, abordată din aproape în aproape.
-Totul a fost explicat și abordat pas cu pas, pe etape.
-Nu s-a folosit un limbaj pretențios.
-Am rămas concret cu câteva idei pe care le voi putea dezvolta la muncă (și aici când va fi timpul).
-M-aș mai duce și altă dată dacă ar fi tot gratis și u alt subiect, tot de curiozitate.

Ceea ce am înțeles a fost că, fie că ești persoană fizică autorizată, blogger sau persoană juridică și oferi diferite servicii/ produse vei putea experimenta succesul în primul și în ultimul rând prin prisma relației cu clienții pe care îi ai, îi câștigi sau îi pierzi după caz. Ce te faci însă dacă nu ai (suficienți) clienți sau dorești să te extinzi? Ei bine, trebuie să începi prin a te face cunoscut. Iar pentru a te face cunoscut trebuie să știi foarte bine cui dorești să te adresezi și cu ce scop. Domnul Turcescu Radu a menționat de la început legea reciprocității- pentru a cere trebuie întâi să oferi, ceea ce a făcut și dânsul mai mult sau mai puțin întrucât la final ne-a invitat să achiziționăm diverse materiale și să participăm  la un atelier contra cost(noi am zis pas).

Cum spuneam, pentru a te face cunoscut trebuie să știi cui te adresezi. Iar cui te adresezi nu poți ști decât dacă știi foarte clar cine ești, ce ai de oferit și unde vrei să ajungi (ultima este de la mine). Apoi, îi identifici pe cei care ar avea nevoie sau ar dori ceea ce oferi și intri cumva în legătură cu ei, în mod elegant și calculat. Cu specificarea că ceea ce oamenii vor va prima întotdeauna asupra ceea ce ei au nevoie fiindcă, spre exemplu, cumpărăturile se fac conform emoție și nu conform rațiune (eu sunt exemplu viu). Pentru a intra în legătură cu ei, trebuie de asemenea să te documentezi: Cine sunt clienții tăi, ce dorințe au, în ce mediu își desfășoara activitatea și mai ales- de unde își procură informația.

Odată ce ai aflat de unde se informează vei intra în legătură cu ei în funcție de acest aspect. Au acces la internet și cont pe rețele de socializare? Își verifică emailul des? Urmăresc anumite emisiuni radio sau TV? Participă la un anume tip de evenimente?

Un alt lucru de aflat despre clienții tăi este dacă sunt inovatori sau sceptici. Ne-au fost prezentate cinci categorii de clienți iar ideea principală era că unii se avântă iar alții preferă să se documenteze și să aștepte iar dacă i-ai câștigat pe sceptici i-ai câștigat pe toți (ca tipologie).

Să cucerești un client, sceptic sau nu, nu este număr de magie dar nici floare la ureche, trebuie perseverență și îmbunătățire și adaptare continuă. Asta v-o spun și eu din experiența mea profesională. Îți faci frumos o listă cu ceea ce ai de oferit, cu plusurile tale, cu nevoile clientului, cu beneficiile acestuia si cu factorii de risc (ce are de pierdut clientul dacă nu cooperează cu tine) și le armonizezi. Abia după ce ai aflat cine ești tu și cine este clientul îl poți aborda.

Cum îl vei aborda? Îl vei aborda prin informare gratuită: site bine pus la punct (blog, video, etc), broșuri, ghiduri, evenimente cu participare gratuită, reclamă (afișe postate strategic-mă bucur că nu s-au demodat), apariții gratuite în mass media- toate acestea în concordanță cu ceea ce știi despre client și sursele sale de informare. Spre exemplu, dacă vei dori să apari la TV, ar fi bine să apari în cadrul unei emisiuni care se adresează în mod specific și direct clienților tăi. Pentru toate acestea vei duce o campanie de PR (mi se pare relativ incorect termenul dar trecem peste). La acest capitol ne-au fost recomandate google + si wordpress (mi-a plăcut că a întrebat cineva de ce nu blogspot: răspunsul a fost vag spre inexistent).

După ce ai făcut toate acestea (fără a intra în detalii, fiindcă am scris articolul fără a îmi consulta notițele-până la urmă erau pentru la muncă), odată ce ai legat un nou parteneriat va începe partea grea: să îl păstrezi și să îl fructifici.

Așa că poți începe a te întreba eu ce am de oferit lumii? și să-i dai bătaie pe românește, că doar am menționat cuvântul gratuit de câteva ori.

Cam în această notă s-a încheiat și prezentarea, să luăm frâiele în propriile mâini, să fim proprii șefi și să ne urmăm pasiunea cu înverșunare, ascultându-ne inima. Ce mai pot spune? Succes!

0 comments:

Trimiteți un comentariu