duminică, 22 martie 2015

Zaku' în 5 paragrafe


Am ajuns și pe faleză, iar Diana și Radu continuă poveștile. În grup mai sunt câteva persoane care completează informațiile sau deschid alte discuții, toate despre Constanța și ale sale istoric, arhitectură sau chiar localuri, dintre care unele cu ceva căni interesante cu un conținut dulce, cremos, și la alegere cu nuci sau alune...Discuțiile despre localuri m-au interesat mai puțin, rar spre niciodată nu am ținut să călăresc busul pentru a merge într-un anume local, în schimb am auzit inclusiv despre bornele miliare (am și văzut câteva) și despre sistemul de drumuri ale Imperiului Roman, de unde pare-se și expresia toate drumurile duc la Roma. A fost de departe cel mai interactiv tur gratuit al Constanței și doar al doilea cel drept la care am participat, poate și pentru că cei prezenți erau în temă cu multe aspecte pe care le dezbăteau între ei. Am ciulit urechile, simțindu-mă un mic intrus, iar apoi am ajuns pe faleză...

Chiar dacă de la o vreme sinuzita își face de cap și mi-a afectat oarecum simțul olfactiv, am putut pentru prima dată mirosi marea și toate anotimpurile care vor veni peste mine dacă nu și câteva din cele ce au trecut. Nici măcar prietenul meu imaginar nu era lângă mine pe balustradă când ochii și sufletul meu s-au pierdut în zare...nu am mai auzit liniștea aceea din plămâni și mai ales din cap de prea mult timp...cu coada ochiului eram atentă să nu plece grupul mai departe fără mine, în rest am vrut să rămân acolo, cu tonele mele de gânduri, în sfârșit gânduri mai mult despre viața mea decât despre ce cred ceilalți despre mine sau despre ea. Dacă aș putea chiar și o singură dată să mă ridic de la birou și să merg spre a mă pierde o oră în verde-albastru-nimic-eu fără alții...

Că tot vorbeam de condiționări și dorințe, din mai multe motive nu am reușit de multe ori să călătoresc sau să particip la un eveniment, în plus, filmele și muzica m-au interesat prea puțin pentru a remarca nume și refrene pe care alții nu și le pot scoate din cap după ani, nu am spus niciodată că ignoranța îmi face cinste dar ignoranța poate avea mai multe niveluri. De aici și intrusul de mai sus, care pe de o parte chiar nu mai are chef sa fie catalogat că nu are cultură muzicală, sau generală sau cinematografică...Oricum, sincer din toate ăstea, cel mai tare m-a deranjat că nu am reușit cumva totuși să văd măcar din țară, măcar asta mă interesa și îmi place, iar sărăcia la nivel spiritual posibil să doară mai tare decât cea la nivel intelectual. Despre sărăcie la nivel financiar, numai de bine, aș fi ușor cretină să cred că sunt săracă știind cât de puțin despre milioanele de oameni din lume fără apă, adăpost, medicamente, hrană....viitor?

Prefer totuși ca anumite lupte să rămână ale mele cu mine, căci prea mulți ani au fost treaba altora, și deseori fără rost. Nu cunosc pe nimeni care să se fi oferit să mă învețe să merg pe bicicletă, nu cunosc pe nimeni care să mă fi invitat prea des la spectacole sau să îmi fi oferit un bilet, nu cunosc pe nimeni care să îmi fi explicat prea bine un lucru de care s-a minunat câteva minute că nu cunosc sau nu am făcut. Cunosc destui care, dacă au găsit două lucruri pe care  le știam au găsit apoi repede cinci pe care nu le știam, doar așa....Mă uit uneori la prietenii mei și când văd lucruri pe care le au în comun între ei și nu cu mine, mă întreb dacă nu sunt iar în primul paragraf, unde eram intrusul...mic. Cu prietenii, totuși, încă sper că nu ne leagă lucruri pe care le poți arată sau explica, iar să fii prieten cuiva de aia e cea mai bună variantă pentru mine, în continuare...

În continuare aș vrea foarte mult să îmi văd de ale mele pe malul mării într-o zi de primăvară, cu un izopren ,o sticlă de apă și cu scutire de la Doamne Doamne pentru vântul dobrogean. Limitele mele încă sunt de descoperit, plus alte câteva mii de fluturi care îmi trec prin tâmple și sper mai des pe taste...Până una alta ne vedem cred duminica viitoare la Muzeul de Istorie din Constanța, cu Diana, Radu și care cum o veni...până atunci, să aveți o săptămâna de două ori mai voioasă decât starea voastră și a nației!

0 comments:

Trimiteți un comentariu