miercuri, 1 iulie 2015

Mamaia, hotelierii si...sezonul


 Ieri am avut ocazia, multumita nominalizarii de catre Adrian Siea, sa particip la intalnirea dintre doamna Corina Martin si o parte din blogger-ii constanteni. Intalnirea a avut ca scop cunoasterea celor doua parti pentru o buna colaborare in promovarea si, de ce nu, imbogatirea turismului local, in speta statiunea Mamaia. Acum ma gandesc ce as putea si ce as vrea eu sa fac pe subiect si astept si alte discutii si intalniri, de ce nu.
Din pacate, a trebuit sa plec mai devreme pentru a nu fi nevoita sa alerg dupa ultimele masini spre Navodari si nu am putut asista la discutii pana la final. Iar acum, parerea pe care am promis-o:

Am lucrat ca receptionera, nu foarte mult timp, dar suficient cat sa inteleg ca arta turismului consta in echilibrarea a doua extreme: prima fiind ,,clientul are intotdeauna dreptate,, iar cea de a doua fiind: ,,raportul calitate pret,,. Fiindca asta este omul, unii clienti sunt nesimtiti sau absurzi iar unele hoteluri isi fac reclama dar nu ofera decat preturi de sezon daca pot spune asa. Ideea este ca nu putem sa le dam in cap hotelierilor dar nici sa trecem cu vederea lucruri undeva spre anormale sau abuzive doar fiindca iubim turismul si vrem sa functioneze o statiune sau un sistem. Coincidenta sau nu, cu ceva timp inainte de a participa la aceasta discutie urma sa fac un tur prin Mamaia si sa fac un articol despre ceea ce am observat efectiv la pas, cu bune si rele. Dar nu m-am coordonat cu fotograful.

Inteleg ca publicitatea negativa este mai usor de realizat si de alimentat decat efortul de a sterge de praf ceva despre care cineva crede ca merita salvat. Blog-ul meu nu e cunoscut dar nu este nici conceput ca o colaborare cu o alta persoana sau institutie, nu sunt remunerata deci imi permit un punct de vedere strict personal chiar daca uneori prea putin informat. Din acest punct de vedere mi-a fost utila intrevederea de ieri si voi veni cu placere si la alte intruniri in care sper sa am de spus lucruri mai concrete si constructive.

Revenind la acesti hotelieri, cred ca domniile lor ar trebui sa inteleaga ca au anumite drepturi dar si responsabilitati pe masura, asta pentru a nu spune obligatii. Mi se pare usor aiurea sa ai bani de dat pe reclame si sa oferi niste salarii si niste conditii no comment angajatilor si chiar oaspetilor. Nu generalizez dar am vazut suficient incat sa cred asta. Nu poti oferi putin si cere mult atat de la angajati cat si de la turisti.

Desigur, aici intervin motivatia, pasiunea, dedicarea si, de ce nu, priceperea. In continuare cred ca un angajat nu poate fi motivat strict de conditiile salariale, dar, cum angajatul trebuie sa si traiasca din ceva si nu doar sa supravietuiasca, ar fi un bun inceput. Pe de alta parte, exista un motiv pentru care unii oameni fac cariera in turism si altii nu, si acela tine si de a fi omul potrivit la locul potrivit. Atat cat am lucrat, atat am inteles si eu: oamenii lucreaza pentru oameni, nu doar pentru ei insisi. Iar in aceasta situatie lucrurile decurg altfel iar scopul devine comun si realizabil.


Aceasta intalnire mi-a dat serios de gandit si voi reveni pe blog, si de ce nu, si la alte discutii la care usa este deschisa. In incheiere va las cu aceasta fotografie realizata cu telefonul de pe pasarela de la Casino.


Articole pe subiect au mai scris si:

http://www.joienegru.ro/bloggeri-constanteni-asociatii-si-corina-martin/
http://cristi.mirea.eu/educatie-economica/

http://invatadelatoate.blogspot.ro/2015/07/corina-martin-si-bloggarii-constaneni.html

Pana una alta, va doresc o vara frumoasa.

0 comments:

Trimiteți un comentariu